16.10.2024 18:56
1-Gerontolojinin hedeflerini, çalışma alanlarını ve tarihsel süreçte gelişimini ifade edebilmeli,
2. Biyolojik, psikolojik ve sosyal yaşlanmanın getirdiği problemleri saptayıp bilimsel metodlar ışığında
çözüm yolları geliştirebilmeli,
3. Alanı ile ilgili bilgilere ulaşabilmek için kaynak taraması yapabilmeli, farklı bilgi kaynaklarını kullanabilmeli ve
yorumlayabilmeli,
4. Demografik yaşlanmayı ve sonuçlarını ulusal ve uluslar arası alanda değerlendirebilmeli,
5. Molekül, hücre, organ ve organ sistemleri olmak üzere insanlardaki tüm canlılık seviyelerinde yapı, işlev ve
süreçler arasındaki ilişkileri anlayarak bunları yaşlanma temelinde kavramalı,
6. Farklı disiplinlerle bir arada çalışabilmeli,
7. Başarılı yaşlanma ve sağlıklı yaşama unsurlarına yönelik yeni programlar geliştirebilmeli,
8. Öğrendiği bilgi ve becerileri test edebilmeli, sözlü, yazılı ve sunum tekniklerini kullanarak gösterebilmeli,
9. Gerontoloji alt dalları hakkında bilgileri doğrultusunda Türkiye’de gelişimi için projeler üretebilmeli,
10. Mesleki ve bireysel gelişimine yönelik tüm faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanarak sorumluluk
alabilmeli, planlama, zaman yönetimi yapabilmeli,
11. Yaşlılığa yönelik sosyal politikaları değerlendirme ve ulusal politika önerme yetisine sahip olabilmeli,
12. Yaşlılık sorunlarını yaşadığı toplumun sosyo-kültirel yapısını bağlamında değerlendirebilmeli,
13. Yaşlılığı farklı kültürler bağlamında değerlendirebilmeli,
14. Farklı bakım modellerinin bilincinde olarak yeni bakım modelleri geliştirebilmeli,
15. Yaşlılığın hukuksal, etik boyutlarına hakim olarak, ortaya çıkabilecek sorunları bu bağlamda
değerlendirebilmeli,
16. Yaşlanma ve yaşlılık alanında hizmet veren her kurumda organizasyon, planlama ve yöneticilik yapma
becerisine sahip olur,
17. Evde bakım kurumlarının organizasyonu ve yöneticilik yapma becerisine sahip olur.
18. Yaşlılık ve yaşlanma alanında hizmet verecek olan kurumların hizmet öncesinde mimari açıdan bilirkişi
raporu düzenleme becerisine sahip olur.