16.10.2024 18:58
Eleştirel düşünme ve sorun çözme becerilerine sahip, kişisel ve mesleki gelişimlerini sürekli olarak yenileyen, çevreye duyarlı, farklılıklara saygı gösteren, bilgi ve yeteneklerini insanlığın ve ülkenin yararına kullanabilen yaratıcı bireyler yetiştirme. | |
2 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle donanmış, ülke çapındaki sorunlara duyarlı, kamu yararını gözeten, eğitim-öğretim, araştırma ve girişimcilik alanlarında etkin bir rol üstlenen, yaşadığı kentin kalkınmasına ve gelişmesine destek olacak hizmetler sunma. |
3 | Evrensel düzeyde bilime ve sanata katkı sağlayan, etik değerlere saygı gösteren, yenilikçi bir üniversite olma hedefiyle bilgi ve teknoloji üreten, üniversite-toplum-sanayi işbirliğini esas alarak nitelikli eğitim kalitesi ile araştırma ve proje faaliyetleri yürüten disiplinlerarası araştırmalar gerçekleştirme. |
4 | Disiplinlerarası işbirliği ve ekip çalışmasını benimseyerek, eleştirel bakış açısıyla sorunları tartışma, öneriler sunma, eşgüdüm sağlama ve hizmet geliştirme. |
5 | Toplumun sağlığını ve yaşam kalitesini geliştirmek amacıyla evrensel etik ilkeler, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler doğrultusunda; özgün proje, araştırma ve program planlama, uygulama, süreci izleme ve değerlendirme. |
6 | Gerontolojinin hedeflerini, çalışma alanlarını ve tarihsel süreçte gelişimini ifade edebilmeli |
7 | Demografik yaşlanmayı ve sonuçlarını ulusal ve uluslar arası alanda değerlendirebilmeli |
8 | Gerontoloji alt dalları hakkında bilgileri doğrultusunda Türkiye’de gelişimi için projeler üretebilmeli |
9 | Yaşlılığa yönelik sosyal politikaları değerlendirme ve ulusal politika önerme yetisine sahip olabilmeli |
10 | Yaşlılığı farklı kültürler bağlamında değerlendirebilmeli |
11 | Yaşlılık sorunlarını yaşadığı toplumun sosyo-kültürel yapısını bağlamında değerlendirebilmeli |
12 | Farklı bakım modellerinin bilincinde olarak yeni bakım modelleri geliştirebilmeli |